Forum MOTORISTI za MOTORISTE
maj 20, 2025, 01:56:23 am *
Dobrodošli, gost. Prosim, prijavite se ali registrirajte.

Prijavite se z uporabniškim imenom, geslom in dolžino seje.
Novice: Ne pozabite v nedeljo na OBČNI ZBOR društva MzM pri Novi Štifti.
 
   Domov   Pomoč Išči Člani Prijava Registracija  
Strani: [1]
  Natisni  
avtor Tema: KAJ NAPRAVIMO KO NALETIMO NA POŠKODOVANEGA MOTORISTA  (Prebrano 21630 krat)
sfeder
gost
« dne:: marec 09, 2008, 09:17:53 am »

Kaj storiti ko se pripeljemo na kraj prometne nesreče z udeležbo motorista?
1.
zavarujemo kraj nezgode, s tem zavarujemo sebe in ostale udeležence v prometni nesreči
2. prevrimo stanje odzivnosti poškodovane osebe (zavest), to naredimo na tak način. Poškodovancu se poskušamo približati iz čim bolj frontalne smeri, da nas prej zagleda kot zasliši, s tem preprečimo nepotrebno obračanje poškodovanega motorista za glasom (šumi, stopinje, klicanje...). Še predno mu kaj rečemo (ogovorimo) mu poskušamo s prijemom preko čelade (če mu je seveda ostala na glavi ob padcu in če jo je sploh imel) fiksirati učvrstiti glavo in s tem vratno hrbtenico. Šele nato ga glasno ogovorimo "KAKO STE KAJ VAS BOLI", če se oseba odziva mu povejte, da mu boste pomagali, da je imel prometno nezgodo. Ob pomoči druge osebe mu odprite vezir čelade, da bo imel več zraka in s tem omogočeno lažje dihanje in komunikacijo. Naj vam pove kaj ga boli, kje čuti bolečine, ne poskušajte mu pomagati, da vstane, ko ste pridobili več informacij pa obvestite center za obveščanje o prometni nesreči 112. Iz centra vas bodo povezali na najbližjo NMP(nujna medicinska pomoč), in boste razložili naslednje: KDO STE, KAJ SE JE ZGODILO, KOLIKO JE POŠKODOVANIH, "KAKŠNE POŠKODBE IMAJO", KJE SE NAHAJATE naslov opišite podrobno, da reševalci ne iščejo po nepotrebnem in izgubljajo čas, če je zapleteno in če imate možnost pošljite nekoga počakati reševalce.
3. če se oseba ne odziva, ko smo jo prijeli preko čelade za glavo, pa obstaja velika možnost, da je ta poškodovanec v nezavesti ali pa celo mrtev.
4. takoj, če je le možno si pridobite pomoč druge osebe, da preprime varovanje glave od poškodovančeve zadnje strani, vi pa kontrolirano odprite vezir čelade, z eno roko primemo bradni del in z drugo roko odpremo vezir. Že ob pogledu malo ocenimo stanje, poškodovanec lahko strmi v prazno, lahko miži, lahko ima zenici popolnoma razširjeni (lahko je že nekaj časa mrtev, ali pa ima možganske krvavitve, katere tiščijo na očesno ozadje)
5. ponovno ga ogovorite, če ni odziva, nas zanima če poškodovani sploh diha. Kako preverimo če poškodovani ali oboleli diha. To opazujemo s tremi čutili, s svojo glavo se pripognemo nad poškodovančeva nos in usta in poslušamo. Lahko zaslišimo izdihan zrak, lahko ga začutimo na našem licu, isto časno pa gledamo v prsni koš če se premika. To opazujemo 10s, odrasel človek diha prib. 12-16x na min. Nekje enkrat na 5s zadihamo. Če je dihanje prisotno ne delajte nič samo držite glavo v takem položaju in preverjajte dihanje na vsako min. do prihoda reševalcev. Če dihanje ni prisotno pa morate nemudoma začeti z oživljanjem poškodovanca. Da pa bi lahko kvalitetno sprostili dihalno pot, pa morate sneti s poškodovanca čelado.

razlaga sledi
lp
« Zadnje urejanje: marec 11, 2008, 07:47:56 pm od levjos » Prijavljen
nemo
Administrator
Maček
*****
Objave: 1536



Ogled Profila
« Odgovori #1 dne:: marec 09, 2008, 02:52:03 pm »

Sfeder hvala ti za prva navodila.
Menim, da vsi premalo vemo o pravilnem ravnanju v nesreči. Ob boljšem poznavanju bi najbrž marsikdaj preprečili težje posledice ali celo smrt.
Dobro bi bilo, da MzM sprejema prijave Mk klubov, ki bi hoteli organizirati tečaj - koordinacijo.
Morda bi bilo dobro sredstva fonda usmeriti tudi v organizacijo tečajev.

Še vprašanje? Pravilo je, da se čelada poškodovancu ne snema. Ali morda le? Kdaj?
Prijavljen

Krpanova kobilca - brzina ni vrlina, je pa vztrajna!!!
romy
Administrator
Maček
*****
Objave: 602


romana.silc@hotmail.com
Ogled Profila
« Odgovori #2 dne:: marec 14, 2008, 11:01:41 pm »

Ja Dani tale razlaga je super. čeprav sem jo že lani pr Štifiti poslušala, ampak se mi zdi dobr, da to vsake tolk
mal osvežiš. Pričakujem nadaljevanje. ;)
Prijavljen

L.P.  Vozi počasi in uživaj v naravi
levjos
Administrator
Maček
*****
Objave: 1260



Ogled Profila WWW Email
« Odgovori #3 dne:: marec 14, 2008, 11:30:01 pm »

Kot je Dani obljubil, nadaljevanje bo. Lahko pa si tudi na portalu preberete vsa nadaljevanja. Tam bodo objavljena po temah. Je pa zelo zanimivo.
Prijavljen

Bolj star, bolj nor.
nemo
Administrator
Maček
*****
Objave: 1536



Ogled Profila
« Odgovori #4 dne:: marec 24, 2008, 11:41:15 pm »

Zgleda, da že vse vemo o prvi pomoči in oživljanju. Seveda, saj za izpit moraš imeti tudi prvo pomoč. Pa ne vem, če je vse čisto jasno. Prevečkrat sem, ob nesrečah, videl paniko ali nemoč, da bi to verjel.

Sfeder! še vedno čakam odgovor: kdaj lahko ob nesreči snameš poškodovancu čelado oz. kdaj ne???
« Zadnje urejanje: marec 24, 2008, 11:42:48 pm od nemo » Prijavljen

Krpanova kobilca - brzina ni vrlina, je pa vztrajna!!!
sfeder
gost
« Odgovori #5 dne:: marec 25, 2008, 10:25:28 am »

Oj živjo
ja malo sem v gužvi s časom, ampak bom preko takih odlomkov iz prve pomoći poskušal vse odgovoriti in mogoče komu posredno pomagati.
Ja, večna dilema ali poškodovanemu motoristu sneti čelado ali ne? Huh? Kadar imamo opravka z motoristom, ki je poškodovan, je pri zavesti in z nami komunicira, vendar pa navaja bolečine v predelu hrbtenice, mu poskušamo dopovedati, da si čelado pusti na glavi, se ne poskuša po nepotrebnem premikati in počakati na NMP(beri nujna medicinska pomoč), razložimo mu, da so reševalci na poti in, da mu potem z njihovo pomočjo snamemo čelado z glave.
Kaj storiti, ko nam poškodovani motorist kontrira in hoče na vsak način vstati in si sneti čelado? Take situacije so zelo pogoste, velikokrat sem tudi sam bil priča hudo poškodovanemu, ko se je postavil na polomljene noge in hotel hoditi se umikati, poskušal pobrati motor...veliko jih zavrača pomoč nas odriva in zmerja, češ da pomoči ne potrebuje. Kadar se poškodovancu ne da preprečiti premikanja, vstajanja, jemanja čelade z glave, ga s silo nikoli ne držimo in ne potiskamo na tla oz v kakšen drugi za njega prisiljen položaj. S tem početjem bi lahko bolj škodovali kot koristili, na mestu poškodbe pride do večje obremenitve in s tem premikanja tega poškodovanega dela in posledično lahko do poslabšanja zdravstvenega stanja. Nikoli nič na silo.
Če imamo poškodovanega motorista na tleh, pristopimo po korakih, ki sem jih opisal v prejšnjem članku, in ugotovimo, da je poškodovani v nezavesti, vendar še vedno diha (skozi odprt vezir čelade poslušam, čutim, gledam - 10s), ga držim preko čelade za glavo in počakam na reševalce in da sprotno opazujem vsaj na 1min.
Najbolj temen scenari pa se začne odvijati ko z omenjenim ocenjevanjem dihanja udotovimo odsotnost dihanja oz nenormalno agonalno dihanje, katero vodi v srčen zastoj pa moramo nemudoma sneti čelado s poškodovanega motorista.
Zakaj takoj čelado sneti ob ocenjevanju dihanja, brez tipanja utripa. Laiki več ne tipajo in ne preverjajo utripa. Navodilo ERCa (evropskega sveta za oživljanje, pri katerem sem tudi sam registriran inštruktor), prevečkrat je prišlo do zmotne ocene, kajti tipali so svoj lasten utrip, ki se je odbijal od ponesrečenčevega telesa. Tako, da so osebo pustili brez pomoči ob zmotni oceni, dejansko stanje pa je zahtevalo takojšnje izvajanje TPO(temeljnih postopkov oživljanja) masažo srca in umetno dihanje. "Poškodovanim in obolelim nudimo tisto, kar jim primankuje"
Tako, da čelado snamemo, samo v primerih, kadar je potrebno oživljanje, ali pa če začne poškodovanec z čelado na glavi bruhati in bi se drugače lahko zadušil.
Za optimalno izvedbo tega postopka sta potrebna dva usklajena pomagača. oseba, ki je za poškodovančevo glavo fiksira glavo s prijemom preko čelade, kleči za njim ali leži, tako da ima svoje komolce naslonjene na podlago ali na svoje noge v primeru če kleči. Oseba, ki pa je na eni ali drugi strani poškodovanca, pa si ogleda čelado (lahko je preklopna ali pa v enem kosu z bradnim delom). Pri preklopnih čeladah ni večjih problemov, jasno če poznamo oba tipa čelad (velikokrat so na kraju nesreče tudi nemotoristi, ki pa se na naša zaščitna sredstva ne spoznajo -težava, velikokrat opustijo nadljne postopke zaradi nepoznavanja in strahu.
Pa vendar tudi preklopna čelada mora z glave, saj ne moremo kvalitetno sprostiti dihalne poti, lahko je samo to vzrok odsotnosti dihanja oz nenormalnega dihanja. Kljub temu, da imamo opravka z poškodovancem, mu moramo kvalitetno sprostiti dihalno pot, to pa naredimo na ta način, da mu vzvrnemo glavo navzad in dvignjemo spodnjo čeljust, s tem manevrom je dih. pot sproščena, in poškodovanec lahko zadiha - držimo v tem položaju do prihoda reševalcev.
Da se vrnem na sam postopek snemanja čelade, ko smo si ogledali s kakšno čelado imamo opravka, pogledamo podbradni pas. Če ga lahko oz znamo odpeti je odlično, če ne ga moramo prerezati, vendar na ta način, da ob tem ne poškodujemo poškodovančevega vratu, S prsti ene roke gremo pod pašček in potem nad svojimi prsti prerežemo le tega.
Nato prevzamemo varovanje vratnega dela hrbtenice. Z roko katera je bližja osebi, ki je za poškodovančevo glavo gremo pod vrat poškodovanega motorista in ga krepko zagrabimo, komolec imamo na tleh, zopet moramo biti uprti ob podlago. Z drugo roko pa primemo za poškodovančeve čeljustne kote, spodnja čeljust - sklep na spodnji čeljusti - vilice in z obema rokama krepko držimo. Oseba, ki je do sedaj držala glavo poškodovanca preko čelade spusti in prime čelado pod odpet podbradni pas na vsaki strani in čelado razširi, vsaka čelada se malenkost še raširi. Nato prične z izvlačenjem čelade. Počasi jo vleče z poškodovančeve glave in skozi odprt vezir gleda in čaka moment kdaj bo čelada preko nosu, nato jo vzvrne z glave - tako kot si jo nadenemo na glavo tako mora z glave. Če bijo začel vzvračati še preden bi bila čelada preko nosu se ob tem bradni del zatakne za nos in ga lahko dodatno poškoduje.
Pomagalec, ki skrbi v postopku izvlačenja čelade z glave pa s spodnjo roko sledi zatilnemu delu čelade in drsi po glavi proti temenu, preprečuje, nekontroliran padec glave z višine kolikor je debela čelada na podlago, iz zatilja se pomika proti temenu glave.
Ko odstranimo čelado ponovno preverimo dihanje, ker smo šele sedaj kvalitetno sprostili dih. pot, ali je mogoče poškodovani zadihal. Če poškodovani še vedno ne diha moramo nemudoma začeti z oživljanjem.
Začnemo z masažo srca, mesto masaže je na spodnji tretjini prsnice oz, če pogledamo prsni koš kot celoto je to sredina prsnega koša.
Na to točko položimo peto ene ali druge dlani roke, preko primemo še z drugo roko in prste prepletemo, tako da si z zgornjo roko privzdigujemo spodnjo, da vršimo pritisk samo s peto dlani. Prsnico vgrezamo proti hrbtenici za 4-5 cm oz 1/3 globine prsnega koša. Masaže so ritmične in močne. Normalno bitje srca odraslega je med 60 in 80 udarci na min, med masažo srca pa moramo zagotoviti 100/min, zamasirati moramo skoraj dvakrat v eni sekundi. Tako naredimo 30 masaž. Po 30 masažah pa sledita dva vpiha, usta na usta ali pa usta na nos. Vzvrnemo glavo, da je dih. pot sproščena zatesnimo nos in v usta vpihnemo dva v piha. Vpih naj traja prib. 1,5s, po prvem vpihu se odmaknemo od ust poškodovanca, da vidimo spuščanje prsnega koša, to je naš cilj, da z vpihom dvignemo prsni koš - učinkovit vpih. Nato vpihnemo še drugič in nič ne čakamo, takoj pričnemo z masažo srca, to delamo v razmerju 30:2.
Med oživljanjem ne preverjamo stanja, ustavimo se le v primeru, če poškodovanec začne kvalitetno dihati, ali se začne premikati, kašljati oz. iščemo posredne znake življenja, ob prihodu NMP, ali ko postanemo popolnoma izčrpani, zato je fino, da se med oživljanjem lahko s kom zamenjamo, kajti masaže so zelo naporne.
Tako, drugič pa še kaj drugega, sedaj se vrjetno zopet ne bom mogel hitro oglasiti, kajti odpravljam se v Ameriko, predstavljat službo nujno medicinske pomoči na motorju na svetovno konferenco urgentnih služb v San Fracisco.
Tako, da lepo pozdravljeni in srečno







Prijavljen
nemo
Administrator
Maček
*****
Objave: 1536



Ogled Profila
« Odgovori #6 dne:: marec 25, 2008, 02:10:52 pm »

Sfeder, hvala. Izčrpno. Želim ti srečno pot in dobro predstavitev.  :029
Prijavljen

Krpanova kobilca - brzina ni vrlina, je pa vztrajna!!!
levjos
Administrator
Maček
*****
Objave: 1260



Ogled Profila WWW Email
« Odgovori #7 dne:: marec 25, 2008, 05:16:39 pm »

Sfeder super napisano. Že pripravljam za objavo na portalu.
Dobro se imej pri Bushu, pa pazi nase.
Prijavljen

Bolj star, bolj nor.
Bajker
gost
« Odgovori #8 dne:: april 22, 2008, 06:23:29 am »

Ja takšne zadeve so res super. Določeno znanje osvežiš, na koncu se pa še zaveš kako nič ne veš.
Prijavljen
jimi
gost
« Odgovori #9 dne:: februar 20, 2012, 11:33:41 am »

Ravno te dni je hčerka imela predavanja na faksu glede pomoči motoristu.Oni,ki so usposobljeni morajo v vsakem primeri poškodovancu sneti čelado,mi kot laiki pa ob zavesti čelado pustimo na glavi,ob neodzivanju pa le to snamemo,seveda po pravilnem postopku,ki je že opisan.Priporočam ogled reševanja,ki je skoraj vsako leto na začetku sezone.Jaz se ga udeležim,če je le možno in zmeraj zvem kaj novega.
Prijavljen
horn3t
Maček
*******
Objave: 300

460163689 sebko_mobilni@hotmail.com
Ogled Profila
« Odgovori #10 dne:: oktober 24, 2012, 10:47:03 am »

Prejšnji teden sem se odločil za obisk enega izmed mnogih tečajev prve pomoči, ki sicer ni bil tako obširen, kot je za bolničarje (70 urni) ali celo reševalce in drugo osebje, ki pomaga pri nesrečah ali deluje v zdravstvenih ustanovah, vendar mi je "osvežitev" znanja prišla zelo prav - dejansko je bil to prvi tečaj prve pomnoči po več kot desetih letih. Ponovili smo postopke oživljanja, obvezovanja ran, oskrbe opeklin, oksrbe nenadoma obolelih, se spoznali z AED (avtomatski defibilator), dajanje kisika ipd. Mogoče ne bi škodilo, da tudi MzM kdaj nameni kako besedo o ozaveščanju, da se to znanje, če se ga ne uporablja, enostavno pozabi in da malo spodbudimo ljudi, da se tudi sami odeležijo kakega tečaja. Škodi prav gotovo ne.
Lep pozdrav vsem!
Prijavljen
Strani: [1]
  Natisni  
 
Pojdi na:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!